Rok szkolny 2023/2024
W sali 215 na bieżąco korzysta się z wyposażenia, które zostało zakupione w ramach „Laboratorium Przyszłości”. We wrześniu odbywały się w ramach techniki zajęcia z drewnem – wypalanie ozdobnych kształtów na drewnianych krążkach. Uczniowie wykonywali ozdobne kartki okolicznościowe, dekoracje na początek roku szkolnego i Dzień Edukacji Narodowej.
Dzięki zakupionemu aparatowi udało się uwiecznić działania uczniów na zajęciach technicznych i plastycznych jak również uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego.
Zajęcia przeprowadzone z drukarką 3D to nowe pomoce naukowe – szablony na zajęcia chemiczne, które ułatwią wyrysowywanie wzorów chemicznych.
Joanna Polewik
Obwody prądu elektrycznego
Dzięki gotowym zestawom elektronicznym zakupionym z funduszy programu „Laboratorium przyszłości” uczniowie klasy ósmej zaczęli swoją przygodę z elektroniką.
17 października 2023 r. realizując temat: „Obwody prądu elektrycznego” mieli okazję samodzielnie zbudować proste obwody elektryczne. Dużo radości sprawiło uczniom, gdy rozległ się dźwięk z głośniczka, żarówki zaświeciły lub łopatki wiatraczka zaczęły się poruszać z samodzielnie zbudowanego zestawu elektronicznego.
Praca z tymi zestawami w prosty i zabawny sposób pomogła uczniom w nauce praw fizyki, umożliwiła zrozumienie zasad działania obwodów elektrycznych. Uczniowie mogli utrwalać umiejętność odczytywania schematów elektronicznych oraz uczyć się współpracy. Rozwijali również kreatywność oraz umiejętność radzenia sobie w różnych sytuacjach.
Krystyna Jopek
Nowe oblicze geometrii w wirtualnej rzeczywistości
Dzięki rządowemu projektowi Laboratoria Przyszłości zostały zakupione gogle do wirtualnej rzeczywistości – Oculus Quest 2. Za ich sprawą było możliwe kontynuowanie projektu europejskiego, którego pomysłodawcą jest profesor José Luis Rodriguez Blancas (Uniwersytet w Almerii – Hiszpania) i jego zespół. Nosi on nazwę „NeoTrieVRˮ, a jego celem jest stworzenie nowatorskiego programu komputerowego do nauki geometrii, opartego na wirtualnej rzeczywistości.
Zakupiony sprzęt pozwolił opracować i wdrożyć sekwencje zajęć dydaktycznych z użyciem programu. Poddane analizie były procesy wizualizacji i konstrukcji prowadzone przez uczniów.
W marcu, kwietniu, maju i czerwcu przeprowadzono lekcje geometrii z wykorzystaniem googli – Oculus Quest. Zrealizowano tematy w oparciu o podstawę programową dla klasy siódmej: „Trójkąty. Rodzaje trójkątówˮ, „Pole prostokąta. Jednostki polaˮ, „Graniastosłupy prawidłowe Rozpoznawanie i opisˮ. „Objętość prostopadłościanu. Jednostki objętośćˮ.
Grażyna Morga