Aktualności

Koło turystyczne znowu w akcji!

W sobotę, 7 listopada, członkowie koła turystycznego pod opieką pani Grażyny Morgi, wyruszyli w poszukiwaniu barw jesieni, w Beskidzie Śląskim.

Wycieczka rozpoczęła się o 8.00 na Dworcu PKP w Gliwicach, skąd pociągiem Kolei Śląskich dotarliśmy do Ustronia. Czerwonym szlakiem weszliśmy na Równicę (884 m n.p.m). Po drodze wysłuchaliśmy ciekawych relacji na temat m.in.: Ustronia, tajnych spotkaniach ewangelików, pięter roślinności górskiej oraz o paśmie Równicy i Trzech Kopców.

Wyprawa była chwilami męcząca, głównie przy stromych podejściach, kiedy opadaliśmy z sił, lecz pięciominutowy odpoczynek na skałkach dodawał nam energii do dalszej wędrówki. Trafiliśmy na doskonałą pogodę. Na szlaku zrobiliśmy mnóstwo zdjęć, ponieważ chcieliśmy upamiętnić tak cudownie spędzone chwile. Wędrowaliśmy dzielnie oczekując schroniska. Po takim wysiłku nieco zgłodnieliśmy.

Do Ustronia Polany zeszliśmy czerwonym szlakiem, trasa była łagodna i nie byliśmy zmęczeni. O 16.09 odjeżdżaliśmy najpierw autobusem, a później pociągiem w kierunku Gliwic. Miło spędziliśmy czas!