W roku szkolnym 2019/2020 oraz 2020/2021 w naszej szkole będzie realizowany Projekt „Rozwijanie kluczowych kompetencji uczniów Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Żernicy” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W ramach tego projektu uczniowie mogą uczestniczyć w następujących rodzajach zajęć:
– zajęcia rozwijające uzdolnienia z j. angielskiego
– zajęcia warsztatowe z techniki
– zajęcia rozwijające uzdolnienia matematyczno-przyrodnicze w oparciu o metodę eksperymentu (przyroda, biologia, geografia i matematyka)
– zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
– zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki
– zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne
Oferta skierowana jest do uczniów klas 4-8.
– zajęcia rozwijające uzdolnienia językowe i matematyczne prowadzone metodą eksperymentu LEGO Education dla uczniów klasy drugiej
Pierwszeństwo udziału w zajęciach rozwijających uzdolnienia (j. angielski, matematyczno-przyrodnicze, technika) mają uczniowie osiągający dobre wyniki w nauce tj. co najmniej ocena dobra z przedmiotu w poprzednim roku szkolny ( za wyjątkiem uczniów klasy 4 – opinia nauczyciela).
Pierwszeństwo udziału w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych mają uczniowie ze słabymi osiągnięciami szkolnymi, tj. co najwyżej ocena dostateczna w poprzednim roku szkolnym (klasy 4 – jak wyżej).
Pierwszeństwo udziału w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych oraz rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne mają uczniowie z orzeczeniem lub z opinią Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Pozostali chętni uczniowie zostaną zakwalifikowani do udziału w zajęciach w miarę wolnych miejsc.
Warunkiem zakwalifikowania ucznia do udziału w zajęciach jest prawidłowe wypełnienie formularza zgłoszeniowego, deklaracji rodzica o udziale dziecka w zajęciach oraz zgody na przetwarzane danych osobowych i kwestionariusza osobowego oraz złożenie go w sekretariacie szkoły do dnia 16 września br.
Deklaracje można pobrać u wychowawcy klasy, w sekretariacie szkoły lub ze strony internetowej szkoły.